Home / Informasi / AKU DAH LAMA TAK SOLAT-Bukan tak tau.. Bukan takde masa.. Tapi entahlah..

AKU DAH LAMA TAK SOLAT-Bukan tak tau.. Bukan takde masa.. Tapi entahlah..

AKU DAH LAMA TAK SOLAT

Kita tau kita lama dah tak solat.. Bukan tak tau.. Bukan takde masa.. Tapi entahlah.. Kalau pergi ke rumah orang, kita sanggup tunggu sampai selepas Maghrib, sebab tak nak jumpa Maghrib di rumah orang.. Nanti serba salah.. Tak solat, rasa malu.. Nak solat, rasa menipu.. Sebab di rumah sendiri tak solat.. Kita nampak kawan-kawan di pejabat pergi surau, tapi kita buat tak hirau.. Bukan tak boleh pergi.. Tapi entahlah.. Tiba-tiba kita tengok sejadah di rumah, terdetik dalam hati.. Lama aku tak guna kau.. Nak solat, rasa malu sangat dengan ALLAH.. Hati nak, tapi entahlah.. Malu ada, serba salah ada.. Semua serba tak kena..

Sebenarnya, kalau kita tiba-tiba ada rasa malu pada Tuhan, ada rasa serba salah pada Tuhan, itu tandanya ALLAH rindu.. ALLAH tengah tunggu.. ALLAH seru kita suruh jumpa DIA.. ALLAH rindu nak tengok muka kita sujud kepadaNya.. Waktu ni iman kita kena jentik.. dan waktu tu jugak Iblis menggeletek.. Dia akan cuba sedaya upaya untuk kita hilangkan rasa malu dan serba salah tu.. Tu yg bila kita tak jadi solat, tandanya Iblis menang dah.. Tapi ALLAH tak berubah.. DIA masih rindu.. DIA masih tunggu.. DIA tunggu bila kita nak solat.. Bila kita nak taubat.. Pada masa yang sama, ALLAH masih lagi bagi rezeki pada kita.. ALLAH masih kesian pada kita walaupun kita tak sudi nak jumpa DIA..

Sayangkan ALLAH pada kita?

Cc:owner dia punya

#copypaste
#jangantinggalsholat

Aidatul Akmar Shahar Jgn ngada le… solat saja. Jgn jadi kan isu ini itu. Allah maha pengampun…-Ummu Fatimah Solat rukun Islam slps syahadah,Klau x solat runtuhlah agama,yg pertama akan d soal dlm kubur,pemisah antara Islam n kufur

Azilah Ali Hasan Itulah namanya hidayah dah sampai kepada tuan utk berubah dr x solat kepada solat.. solat lah diam2 x payah tunjuk pada org.. InsyaAllah Allah amat suka kepada hambanya yg bertaubat dan berusaha kejalanNya..

SBo Zanjabil Jika jasad berasa lapar & dahaga pada wktu ktika yg dprlukan jasad.. Keinginan utk mkn & minum pasti otak mengarahkan kaki melangkah berusaha utk mndptkannya… Begitu juga roh didlm jasad.. Yg meminta makanan dr tuannya pada wktu ktika dprlukan.. Ingatlah.. Disetiap 5wktu yg disarankan.. Segala kunci ada disitu.. Kesihatan, Displin / tanggungjawab, ksempurnaan,pendidikan serta kemudahan & segala yg positif, ada pd 5wktu keutamaan trsebut..
Berusaha untuk menyempurnakan 5waktu trsebut dgn sempurna… Andai kita culas dlm sesuatu pkrjaan dibimbangi majikan akn mgambil sesuatu tindakkan… Bgitu jg dlm hal² keutamaan yg dituntut ugama.. Dibimbangi hawiyah tanpa segansilu akn mengambil tindakkan…

Man Mmg ada org mcm ni .klu org dtg umh dia. Kita tumpang solat .tp dia masok dlm bilik .diam2 lpas org abis solat dia pun kluar .bt mcm dia lpas solat ..menipu diri sendiri .-Rahman Jaini Kita kalau bole jgn marah org X solat sbb manusia ada kelemahan masing2 cuma yg kita mampu tegur selagi bole atau berdoa semoga pintu hatinya terbuka. X perlu mencaci atau sebaliknya setiap manusia bkn sempurna yg penting buat terbaik selagi nafas ada dirongga

Ticer Ziee cuba utk solat lebih baik dr bt dek bt taik keras tk nk solat…. semoga dipermudahkan… kita hambanya yg hina lag daif… pd Nya kita moho pengampunan…-Adnan Terpaksa ke dipaksa ke maluke ape2 je le solat je jgn nk ngade2 sgt Allah tk tolak pun, lama2 nanti jadi suka-Norazizan Ali Solat je le.terpakse ke..di pakse ke..lame2 rela..jd suke..x buat x selesa..rasa berdose hidup rasanye..insyaAllah..segalanye di permudahkan..
#solattiangagama

Check Also

Macam Mana Nak Jadi Kaya

Kredit Foto: businessinsider Macam Mana Nak Jadi Kaya? “Alangkah seronoknya kalau aku kayaaaaaa…” Boleh dikatakan semua …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!